FAQ

Pytania i odpowiedzi

Czy będzie opcja współdzielenia listy zakupów z bliską osobą?

Tak, funkcję tę wprowadzimy w kolejnej wersji aplikacji.

Jak usunąć produkt z listy zakupów?

Jeśli chcesz usunąć produkt z sekcji produktów do kupienia, to przesuń produkt w lewo aż opcja  „Zrzuć z listy” zamieni się na opcję „Usuń” i puść produkt.

Dlaczego nie można podawać alergenów w trakcie opisywania nowych produktów przez przycisk w wyszukiwarce „Opisz nowy produkt”?

W wersji 1.0. można podać cztery parametry nowego produktu i zdjęcie. Dzięki temu po naszej szybkiej weryfikacji trafi on do wyszukiwarki.
W następnych wersjach umożliwimy dodawanie przez użytkowników alergenów, które będziemy weryfikowali z informacjami na produktach. Chcemy zagwarantować alergikom, że podawane alergeny są zgodne z tym, co znajduje się na opakowaniu, dlatego na razie umożliwiamy poinformowanie nas o błędach w opisie produktów (np. brak  alergenów) poprzez przycisk „Zgłoś błąd w opisie produktu” znajdujący się na samym dole w Szczegółach produktu.

Dlaczego jest tylko jedna lista zakupów?

Użytkownicy innych aplikacji często narzekali, że po dłuższym czasie mają wiele otwartych list, a na każdej kilka niekupionych produktów.
U nas jest  jedna lista zakupów, w której Twoje produkty są posortowane wg  6 kategorii. Dzięki temu możesz szybko sprawdzić, co jeszcze możesz kupić. Oszczędzasz także czas i masz wszystko w jednym miejscu. Planujemy także udoskonalać listę zakupów, wprowadzając sekcje grupujące produkty na liście zakupów na te, które chcecie kupić w  Waszym ulubionym sklepie np. owoce, warzywa, mięso.

Co oznaczają kolory zegarów obok ceny?

Kolor zegara pokazuje, jak dawno temu została podana cena. Dzięki temu wiesz na ile jest ona aktualna. To może być także wskazówką, że towar jest na stanie i znajdziesz go w danym sklepie. Kolor zielony – cena podana w ciągu ostatnich 7 dni, kolor szary – cena podana w ciągu 8-14 dni temu, kolor czerwony – cena podana powyżej dwóch tygodni temu.

Dlaczego trzeba wpisywać nazwy produktów ze znakami typu ą, ę, ó, ä, ü, é?

Wyszukiwarka przeszukuje obszerną bazę produktów wg wpisanych słów. Jeśli wpisalibyście „ryz” zamiast „ryż”, algorytm zrozumie, że szukacie produktów, w których część nazwy zawiera „ryz” np. „proszek bryza do prania”. W planach mamy udoskonalanie algorytmu wyszukiwania, jednak na razie należy wpisywać nazwy produktów z polskimi znakami.

Jakie informacje o użytkowniku przechowuje aplikacja?

Bardzo ważna dla nas jest prywatność użytkownika, dlatego nie zbieramy żadnych danych pozwalających na identyfikację konkretnych osób. Aby móc pokazywać aktualne ceny w okolicy, w której mieszka użytkownik, potrzebujemy kod pocztowy. W przyszłości, chcąc lepiej  dopasować produkty do potrzeb użytkownika będziemy prosić o informacje o płci i roku urodzenia. Jednak nadal te dane nigdy nie pozwolą na powiązanie informacji o zakupach/wydatkach użytkownika z konkretną osobą.

Czym wyróżnia się aplikacja Billy - Asystent zakupów od innych podobnych aplikacji istniejących na rynku polskim?

Aplikacja Billy łączy w sobie najlepsze cechy aplikacji dostępnych obecnie na rynku polskim, takich jak np. Listonic, Blix czy Mój Budżet, oferując użytkownikom unikatowe korzyści, których nikt do tej pory nie oferował, takie jak:

  • możliwość porównania aktualnych cen pojedynczych produktów w stałej ofercie i w promocji, jak i całego koszyka produktów dostępnych w okolicznych stacjonarnych sieciach handlowych – oszczędzamy pieniądze;
  • możliwość podzielenia się aktualnymi cenami z innymi użytkownikami mieszkającymi w tej samej okolicy – tworzymy społeczność dobrze poinformowanych konsumentów;
  • inteligentna wyszukiwarka konkretnych produktów (np. po alergenach czy popularności) – eliminujemy czas na zastanawianie się przed półką w sklepie;

możliwość szybkiego zapisywania wydatków w celu ich analizy (np. wg daty, kategorii i miejsca zakupu czyli porównania obecnej ceny z moim ostatnim zakupem.) – lepiej zarządzamy swoim budżetem domowym.

Czym jest aplikacja Billy - Asystent zakupów?

Billy - Asystent zakupów to najprostsza, bardzo intuicyjna i inteligentna aplikacja do tworzenia mobilnej listy zakupów i spisywania wydatków. To jedyna dostępna obecnie aplikacja, która bez ruszania się z kanapy pozwala nam na wyszukanie interesujących nas produktów w okolicznych sieciach handlowych, porównanie cen pojedynczych produktów, a nawet całego koszyka zakupów i zapisanie wydatków w celu ich analizy.

Co więcej, jednym palcem (swipe w lewo) można podać cenę za produkt w wybranej sieci handlowej i podzielić się nią z sąsiadami.

Skąd pomysł na stworzenie takiej aplikacji?

Pomysł zrodził się tak naprawdę z potrzeby ułatwienia codziennych czynności, do jakich należy planowanie i robienie zakupów.

W jaki sposób aplikacja ułatwia codzienne życie?

Dzięki aplikacji Billy – Asystent zakupów konsumenci przede wszystkim dowiedzą się bez wychodzenia z domu co, gdzie i za ile kupić w okolicznych sklepach i czy produkt jest dla nich bezpieczny (czy nie zawiera alergenów). Jednym słowem całe zakupy można zaplanować na kanapie w domu i wyeliminować czas stracony na zastanawianiu się przed półką sklepową czy lepszy będzie produkt A czy B.

Mamy też pewność, że nie zgubimy naszej listy zakupów po drodze do sklepu, bo będzie już wpisana w naszym telefonie.

Dodatkowo, dzięki temu, że mamy gotową listę produktów, znamy ceny tych produktów przed ich zakupem i możemy wybrać się do sieci handlowej, w której dostaniemy je po najbardziej korzystnych cenach. Unikamy w ten sposób impulsywnego kupowania i możemy zaoszczędzić nawet do 250 złotych miesięcznie na zakupach FMCG. W skali roku to aż 3000 zł, które można przeznaczyć np. na wakacje.

Aplikacja ułatwia również prowadzenie budżetu domowego, ponieważ w trakcie robienia zakupów zapisuje nasze wydatki, które możemy później przeanalizować.

Do kogo skierowana jest aplikacja?

To aplikacja stworzona z myślą o tych wszystkich, którzy cenią sobie oszczędność czasu i chcą mądrze zarządzać swoim budżetem domowym, a także dbają o swoje zdrowie. Docenią je też na pewno mamy, które będą mogły spokojnie zaplanować sobie zakupy w domu, wybrać najlepszy dla nich cenowo sklep i finalnie zdecydowanie mniej czasu spędzić z dzieckiem w samym sklepie.

Jakie kategorie produktów uwzględnia aplikacja?

Aplikacja uwzględnia szeroko pojętą kategorię FMCG (żywność, chemia i kosmetyki, artykuły dla dzieci, artykuły dla zwierząt, artykuły przemysłowe), czyli produkty dostępne w popularnych sieciach handlowych. Na starcie aplikacji w bazie produktów będzie około 23 tysiące artykułów. Lista produktów będzie stale rozbudowywana i aktualizowana.

W jaki sposób będzie aktualizowana lista produktów?

Nasi deweloperzy będą stale aktualizować listę produktów. Dodatkowo, aplikacja jest tak zaprojektowana, że także sami użytkownicy mogą dodawać nowe produkty za pomocą funkcji „Opisz nowy produkt” i dzielić się nimi z innymi użytkownikami aplikacji. Nowy produkt będzie można dodać albo poprzez wpisanie ręcznie jego nazwy, albo poprzez zeskanowanie kodu kreskowego z opakowania. Produkt podany przez użytkownika będzie przez nas następnie weryfikowany w celu wykluczenia dodawania produktów nieprawidłowo opisanych. Po pozytywnej weryfikacji będzie dodawany do listy produktów.

W jaki sposób będzie można aktualizować np. ceny produktów lub dodawać nowe produkty? Czy wystarczy zrobić zdjęcie produktu i już zostanie on dodany do listy?

Aktualizowanie ceny produktu jest bardzo proste. Wystarczy na liście zakupów przesunąć belkę z produktem w prawo i podać nową cenę. Cena, po zweryfikowaniu przez nasz algorytm i w porównaniu z cenami tego produktu podanymi przez innych użytkowników, robiących zakupy w danym rejonie będzie pokazana społeczności użytkowników z tej samej okolicy (zidentyfikowanych przez algorytm wg kodu pocztowego).

Jeśli w wyszukiwarce nie znajdziemy szukanego produktu, można wybrać funkcję „Opisz nowy produkt”, wypełnić 4 informacje o produkcie i zrobić zdjęcie. Produkt zostanie wtedy dodany do listy zakupów i wysłany do nas w celu sprawdzenia czy dane są poprawne. Po pozytywnej weryfikacji zostanie dodany do bazy produktów.

Czy z aplikacji można korzystać także zagranicą?

Aplikacja działa obecnie tylko na rynku polskim. Chcemy przede wszystkim sprawdzić czy spodoba się polskim użytkownikom i wprowadzić ewentualne modyfikacje na podstawie informacji zwrotnej od nich. Jeśli aplikacja odniesie sukces na rynku polskim planowane jest wejście na rynki europejskie.

Gdzie i jak można pobrać aplikację?

Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.

Jakie są wymagania sprzętowe, aby aplikacja działała?

Wersja systemu: Android w wersji powyżej 4.0. oraz iOS w wersji powyżej 9.0.

Jakie punkty usługowe zostały wybrane do bazy sklepów w aplikacji?

Wybraliśmy najpopularniejsze sieci handlowe, ponieważ dzięki temu zwiększamy szanse na podawanie aktualnych cen przez większą ilość użytkowników w tej samej okolicy. W przyszłości chcielibyśmy, aby można było podawać też ceny dla małych lokalnych sklepów. Jest to technicznie trudniejsze, dlatego chcemy najpierw przetestować prostszy model zanim zdecydujemy się na rozbudowę aplikacji.

Czy dane z aplikacji można przesyłać np. do swojego budżetu domowego prowadzonego w komputerze?

Obecnie można zapisywać wydatki tylko w naszej aplikacji. W kolejnej wersji udostępnimy możliwość wysłania tzw. excela na komputer, aby użytkownik mógł dodać wydatki do swojego budżetu domowego. W przyszłości zamierzamy rozwijać sekcję wydatków, aby stała się ona podręcznym budżetem domowym.

Jakiego rzędu oszczędności w domowym budżecie może przynieść korzystanie z aplikacji? Ile % możemy zaoszczędzić miesięcznie dzięki korzystaniu z aplikacji Billy?

Każdy konsument kupuje inne produkty w różnych sieciach, dlatego każdy może zaoszczędzić inną kwotę. Niemniej jednak na podstawie naszych wyliczeń wynika, że użytkownik średnio może zaoszczędzić około 10% wydatków miesięcznie, co oznacza około 250 zł miesięcznie! Rocznie to może być kwota nawet 3000 zł, którą można przeznaczyć np. na wakacje.

Czy będzie jakiś tutorial dla użytkowników?

Zarówno „Lista zakupów”, jak i sekcja „Wydatki” mają tutoriale z krótkimi animacjami, dzięki którym użytkownik może zapoznać się z podstawowymi funkcjami aplikacji.

Na ile aplikacja jest przyjazna dla użytkownika?

Naszym głównym celem jest to, aby aplikacja była przede wszystkim przyjazna dla użytkownika. Dlatego aplikacja Billy ma dwie główne zakładki (lista zakupów i wydatki) oraz koncentruje się na produktach typu FMCG. Dodatkowo, lista zakupów uruchamia się od razu po otwarciu aplikacji, aby użytkownik nie tracił czasu podczas zakupów. Jednym palcem (swipe w prawo) użytkownik może oznaczyć produkt jako kupiony, zapisać cenę produktów w swoich wydatkach i podzielić się informacją o cenie danego produktu z innymi użytkownikami.

Ponadto nasi deweloperzy wyposażyli aplikację w przyjazne przejścia między ekranami i dodatkowe udogodnienia, aby aplikacja była prosta, praktyczna i ładna.

Ile pamięci zajmuje aplikacja? Czy jest „przyjazna” pod tym względem dla użytkownika?

Aplikacja zajmuje około 18 MB na dysku, co oznacza, że statystycznie jest jedną z mniejszych aplikacji.

Ile % baterii średnio zużywa aplikacja? Czy jest „przyjazna” pod tym względem dla użytkownika?

Aplikacja jest bardzo wydajna i zużywa niewielki procent baterii. Jeżeli nie jest aktywna to nie pobiera żadnej energii. Poza tym, ze względu na swoją charakterystykę, będzie używana nie dłużej niż kilka minut dziennie.

Czy planowane jest dostosowanie aplikacji Billy na Windows Phone?

Obecnie skupiamy się na użytkownikach systemów Android i iOS, ale w przyszłości chcemy dostosować aplikację do użytkowników Windows Phone. Jeśli użytkownicy zgłoszą potrzebę posiadania wersji desktopowej, na pewno rozważymy taką opcję.

Czy użytkownicy w jakikolwiek sposób będą mogli tworzyć kontent w tej aplikacji? (np. dodawać nowe produkty?)

Siłą tej aplikacji jest społeczność użytkowników. Jeśli chcemy być dobrze poinformowani o cenach i dostępności produktów w naszych okolicznych sklepach to dzielimy się informacją o cenach z innymi użytkownikami, którzy także wprowadzają podobne dane. Tym samym wszyscy współtworzymy kontent aplikacji.

Dzięki temu wystarczy, że każdy poda ceny dla kilku swoich produktów, a może czerpać z informacji od innych użytkowników. Poza cenami, użytkownicy mogą dodawać produkty, których nie mamy jeszcze w bazie, wypełniając tylko 4 pola + (opcjonalnie) zdjęcie produktu. Użytkownicy mogą również zgłaszać błędy w opisie produktu i proponować nowe funkcjonalności.

Jakiego rodzaju alergeny będą komunikowane? Czy dotyczące tylko alergii na gluten, na laktozę?

Alergenów o których ostrzegamy jest 38, pogrupowanych w 15 grup alergenów. W bazie produktów na starcie aplikacji mamy około 23 tys. produktów, część z nich ma przypisane alergeny. Ponadto informacje o alergenie podajemy w trzech kategoriach: „Nie zawiera”, „Może zawierać”, „Zawiera”. Jeśli alergen wystąpi w ostatnich dwóch kategoriach, to czerwonym paskiem po lewej stronie zdjęcia produktu ostrzegamy o nim.